Raak mij aan! Touch me!

Eetbare wilde planten door het jaar heen

Schrijfster Elsje Bruijnesteijn geeft een lezing over wilde planten in de moestuin en het voedselbos voor culinair, medicinaal en huishoudelijk gebruik. Speciale aandacht is er voor wilde planten die in Noord-Nederland groeien. In Forumbibliotheek Lewenborg is een zadenbibliotheek en voor iedereen is er een zakje wilde kraailookzaadjes! 

Agenda

Er zijn (nog) geen nieuwe data ingepland voor Lezing: Wildplukken en de eetbare tuin.

Over Elsje Bruijnesteijn

Koken met lokale (wilde) producten uit het seizoen is haar grote passie. Een passie die lang geleden begon met een moeder die heel lekker kon koken. 

"Als student struinde ik in Amsterdam de Albert Cuyp-markt af op zoek naar bijzondere smaken en als archivaris verslond ik oude kookboeken en ontdekte ik een Nederlandse eetcultuur met rijke stoofpotten, appelcider en verfijnde wafeltjes. Al meer dan 25 jaar oogst ik – met respect voor plant en dier – wilde planten uit natuur, voedselbos en siertuin, altijd op zoek naar een bijzondere en gezonde aanvulling op het dagelijkse menu. Tijdens wandelingen in de natuur zie ik vaak bijzondere planten en paddenstoelen die thuis direct de pan ingaan of die ik verwerk tot houdbare delicatessen. In 2014 heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt en organiseer ik wildplukwandelingen in heel Nederland

Elsje is (mede)auteur van Liever Lokaal (het ‘Gouden Kookboek’ 2015), De Wilde Kalender (2016) en Wildoogst (2021). 

Over Elsje Bruijnesteijn

Deze titels zijn ook te leen:

  • Kookboeken

Annette van Ruitenburg

Liever lokaal : 365 dagen per jaar

  • Eetbare planten
  • Wilde planten
  • Kookboeken

Elsje Bruijnesteijn

Wildoogst : koken met wilde paddenstoelen, noten en vruchten