Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

vr 8 mei van 14:00 tot 16:00

Bekijk agenda

Ontdek hoe jij meer uit Linux kunt halen.

Gebruik je Linux sinds kort of al wat langer, maar loop je nog tegen dingen aan? Of wil je gewoon handiger worden met Linux? Tijdens de Linux terugkommiddag in het Forum helpen we je verder met al je praktische vragen. Denk aan:  
- Hoe werken installatie en updates
- Welke programma’s kan ik gebruiken als alternatief voor Windows programma’s
- Hoe zit het met veiligheid en privacy
- Hoe los ik problemen op
- Hoe vind ik mijn bestanden terug
- Hoe stel ik printers, apps en sneltoetsen goed in  

Tijdens deze middag kun je jouw vragen stellen aan ervaren Linux gebruikers. Je leert handige tips die jouw dagelijks computergebruik makkelijker maken. Daarnaast kun je ervaringen uitwisselen met andere Groningers die Linux gebruiken.  

Neem je laptop mee als je specifieke vragen hebt. De bijeenkomst is informatief en laagdrempelig, je hoeft geen technische kennis te hebben.  

Voor wie is deze middag bedoeld
De terugkomdag is vooral bedoeld voor mensen die al zijn overgestapt op Linux. Maar ook als je nadenkt over overstappen ben je van harte welkom.  

Wil je misschien zelf ook overstappen? 
De ondersteuning voor Windows 10 stopt in oktober 2026. Daardoor oriënteren steeds meer mensen zich op een veilig en gratis alternatief zoals Linux. Wij onderzoeken op dit moment of er nieuwe overstapmiddagen georganiseerd kunnen worden. Wil je op de wachtlijst, laat het ons weten tijdens de bijeenkomst.

Deze informatiemiddag wordt georganiseerd in samenwerking met het Forum, WIJS en Gemeente Groningen.

Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus vol = vol. Meld je daarom op tijd aan om zeker te zijn van een plek. Na aanmelding ontvang je meer informatie over de bijeenkomst.

Agenda

Vrijdag 8 mei

14:00 - 16:00

Gratis

Medialab

Vrijdag 22 mei

14:00 - 16:00

Gratis

Medialab

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

Onze laatste films, talks, exposities, events en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven