Raak mij aan! Touch me!
Momenteel werken we aan de website. Werkt de website niet goed? Verwijder je cookies & browsergeschiedenis.

Privacy Statement

Wie dit leest...

1. koopt wel eens online tickets bij ons;
2. is lid van onze bibliotheek;
3. bezoekt onze website;
4. ontvangt een van onze nieuwsbrieven;
5. ontvangt onze mailings;
6. of volgt ons op social media.
7. is in het bezit van een Forumpas.

Wie dit leest...

"We gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om."

Droge kost? Dat sowieso. Maar misschien toch even doorbijten, het gaat immers over jouw gegevens.

Bij het Forum vinden we het heel belangrijk dat er goed met jouw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we hier uit waarom we welke gegevens verzamelen. En ook wat je kunt doen als je het daar niet mee eens bent. We proberen het zo simpel mogelijk te houden.

Wat we van je verzamelen en waarom

Welke gegevens we van je verzamelen hangt af van wat je bij ons komt doen: koop je een kaartje voor de film, een evenement of een debat of ben je lid van onze bibliotheken (gemeente Groningen). 

Wanneer je onze website bezoekt, plaatsen wij cookies. Zie hieronder voor meer informatie daarover. 

Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de wet AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) stelt. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die mensen die er bij hoeven. Dit doen we door technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen te nemen. Geen spannende dingen dus, dit doen we eigenlijk alleen omdat we jou en anderen zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Hieronder leggen we het precies uit per situatie.

1. Koop je een ticket online?

Als je tickets koopt via onze website, kun je ervoor kiezen dat tickets te kopen met of zonder account. Met een account kun je gemakkelijk je tickets terugvinden, gebruik maken van eventuele tegoeden of abonnementen. De gegevens worden vastgelegd om onze klantendatabase van TicketWorks.

 We vragen je om de volgende gegevens in te vullen;
- Voor- en achternaam: zodat we je netjes kunnen aanspreken.
- E-mailadres: zodat we je de e-tickets kunnen toesturen en we je kunnen mailen als er bijvoorbeeld een evenement wordt geannuleerd ('servicemails', zie paragraaf 4a).
- Land + postcode: om te kunnen toetsen in hoeverre we aan onze (gemeentelijke) opdracht voldoen om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. We gebruiken je postcode + land geanonimiseerd in bezoekersanalyses en profielanalyses. 

De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar dat mag wel:
- Adres: zodat we weten waar onze bezoekers vandaan komen.
- Telefoonnummer: zodat we je kunnen bereiken als een film of event last minute wordt geannuleerd.
- Geboortedatum: zodat we kunnen berekenen hoe oud de gemiddelde bezoeker is (van bepaalde events).

Daarnaast kun je in je ticketaccount aangeven of je tips en aanbiedingen wilt ontvangen en welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen (zie ook hoofdstuk 4 over mailings).

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen

Gegevens inzien of wijzigen kan alleen wanneer je een eigen account hebt. 
Je kunt hiervoor ook een mail sturen met een "Verzoek tot Inzage". Hiervoor dient er een kopie te worden meegezonden van een ID-bewijs. Denk aan het verwijderen van je Burger Service Nummer en het zwart maken van bijvoorbeeld de foto. De kopie is nodig om vast te stellen of de aanvraag van de juiste persoon komt. Het verzoek tot inzage en de bijbehorende kopie kan worden verzonden naar: meldpuntavg@forum.nl

Ik wil anoniem kaarten kopen

Indien je liever anoniem kaarten koopt kan dat bij ons aan de kassa of via een van de ticketzuilen in het Forum. Indien je hiervoor kiest kunnen wij je niet informeren over wijzigingen of afgelastingen. 

2. Ben je lid van onze bibliotheek?

Als je lid wordt van onze bibliotheek (gemeente Groningen), ga je uiteraard akkoord met onze voorwaarden. Omdat dit een lidmaatschap is, houden we van je bij:
- Naam: omdat je lidmaatschap persoonsgebonden is, komt je naam op je bibliotheekpas te staan.
- Geslacht: op dit moment slaan we je geslacht op. We doen echter niets met deze informatie. Daarom zijn we ermee bezig deze gegevens van alle leden te verwijderen en te zorgen dat nieuwe leden geen geslacht meer hoeven in te vullen.
- Geboortedatum: zodat je het juiste abonnement krijgt. Kinderen zijn bijvoorbeeld gratis lid, maar mogen geen 18+ materialen lenen.
- Adres: zodat we je bibliotheekpas thuis kunnen sturen.
- E-mailadres: zodat we je kunnen mailen wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld om je te laten weten wanneer je leentermijn verloopt of wanneer je gereserveerde materialen op kunt halen (dit zijn servicemails, zie ook hoofdstuk 4).

De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar het mag wel:
- Telefoonnummer: zodat we je kunnen bereiken.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen

Als je inlogt via de bibliotheekpagina op onze website, kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen.

Als lid van onze bibliotheek kun je na 1 jaar lidmaatschap maandelijks opzeggen. Als je opzegt, dan bewaren we je gegevens niet langer dan nodig voor statistische doeleinden.

3. Ontvang je één van onze nieuwsbrieven?

Dan hebben we alleen je e-mailadres nodig. Je e-mailadres wordt alleen met expliciete toestemming toegevoegd aan onze lijst van abonnees. Je kunt je online of offline (via een inschrijfkaartje) inschrijven. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail om je inschrijving te activeren, dit heet ook wel een double opt-in. En uiteraard bevat iedere nieuwsbrief ook een link waarmee je je weer kunt afmelden.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen

Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee je je account kunt inzien. Je kunt hier zien welke persoonsgegevens we van je hebben en welke toestemmingen je ons hebt gegeven. Je kunt je gegevens en toestemmingen hier ook wijzigen.

4. Ontvang je onze mailings?

We maken onderscheid tussen: servicemails, tips en aanbiedingen en evaluatiemails.

4.a Servicemails

Servicemails zijn onderdeel van de dienst die je van ons afneemt. We maken onderscheid tussen servicemails die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening en servicemails waarmee we je extra service kunnen bieden.

Servicemails die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening zijn bijvoorbeeld mailtjes met de e-tickets die je gekocht hebt. Of een e-mail die we je sturen als een evenement waarvoor je kaarten hebt, geannuleerd wordt. Ben je lid van onze bibliotheek, dan krijg je servicemails met uitleg over je lidmaatschap en bijvoorbeeld over wanneer je leentermijn verloopt als je materialen hebt geleend. Voor dit soort e-mails kun je je niet afmelden.

Servicemails waarmee we extra service bieden, sturen wij op de grondslag gerechtvaardigd belang. Dit zijn bijvoorbeeld e-mails waarmee we je voorafgaand aan een event dat je gaat bezoeken, extra informatie geven over dat event. Zoals de timetable of andere relevante informatie. Of e-mails om je achteraf te bedanken dat je er was, waarin we de foto’s van het evenement met je delen. Voor deze servicemails kun je je afmelden in je ticketaccount. En in elke mail die je van ons ontvangt zit een knop om je af te melden.

4.b Tips en aanbiedingen

Als je dat wilt, sturen we je af en toe Tips en aanbiedingen, omdat je een filmspecial, activiteit, festival of evenement bij ons hebt bezocht en we je graag willen wijzen op een nieuwe editie van dit event. Op die manier mis je niks!

We sturen je Tips en aanbiedingen wanneer je je daar expliciet voor aanmeldt, óf als je je hebt aangemeld voor één of meerdere nieuwsbrieven. Dit doen we op de grondslag toestemming. Uiteraard kun je je toestemming altijd weer intrekken. Dit kan in je ticketaccount. En in elke mail die je van ons ontvangt zit een knop om je af te melden.

4.c Evaluaties

Soms sturen we na afloop van een event een evaluatiemail. Dit doen we op de grondslag gerechtvaardigd belang. Feedback van onze klanten is erg belangrijk voor ons om onze dienstverlening te verbeteren, en de inbreuk op je privacy is relatief klein. Voor deze evaluatiemails kun je je afmelden in je ticketaccount. En in elke mail die je van ons ontvangt zit een knop om je af te melden.

5. Volg je ons?

Dat vinden we leuk! Als je ons volgt op social media (Facebook, Instagram, X, YouTube en LinkedIn) dan gelden de privacy-overeenkomsten van deze media zelf. Je moet daar inloggen om je instellingen aan te passen.

6. Ben je in het bezit van een Forumpas?

Dan hopen we dat je al veel gebruik hebt gemaakt van je kortingen! Door de Forumpas te activeren ben je akkoord gegaan met onze voorwaarden. Zo hebben we je ingeschreven voor de Expo & Highlight nieuwsbrief en ontvang je ook tips en aanbiedingen die je kunt gebruiken als je een Forumpas hebt. Daarmee blijf je op de hoogte van alle kortingen en acties die zijn gekoppeld aan de Forumpas.

De Forumpas geeft recht op korting op de door ons geselecteerde activiteiten of producten. Forum Groningen mag ten alle tijden kortingen wijzigen en/of intrekken. Alle kortingen zijn uitsluitend geldig voor het reguliere tarief en niet inwisselbaar voor geld. De korting is alleen van toepassing wanneer iemand in het bezit is van een Forumpas die gekoppeld is aan een persoonlijk ticketaccount op www.forum.nl. Kortingen kunnen geactiveerd worden door met het persoonlijk account online tickets te bestellen of door de Forumpas te scannen bij één van de ticketautomaten in Forum Groningen. Een kortingscode is eenmalig geldig voor één persoon.

7. Everybody in the (art)house 2.0!

Verwerking van gegevens in het kader van Everybody in the (art)house 2.0! Met het oog op onze voortdurende inspanningen om onze bezoekerservaring te verbeteren en te verrijken, nemen wij deel aan een gezamenlijk onderzoek met Stichting Nederlandse Filmpromotie en andere partnertheaters. Gedurende deze campagne verzamelen en analyseren wij bepaalde gegevens over bezoekersgedrag, zowel online via Picl als in ons theater. Picl fungeert hierbij als verwerker voor het analyseren van deze data.

Tot slot, nog even dit over de foto's en video's

Tijdens festivals en events en in of bij onze locaties maken we vaak film- en/of foto-opnames. We gebruiken deze foto’s voor ons eigen archief, het promoten van het desbetreffende of een gelijksoortig evenement en we delen de foto’s achteraf graag met alle bezoekers via sociale media en/of via een directe mail. Dit doen we op grondslag van gerechtvaardigd belang. Onze fotograaf is altijd duidelijk herkenbaar aanwezig. Heb je er bezwaar tegen dat er foto’s worden gemaakt, dan kun je dit aangeven bij onze fotograaf. We zullen je dan niet in beeld brengen. Uiteraard kun je achteraf bezwaar aantekenen tegen het gebruik van je foto. 

Voor kinderen tot 16 jaar geldt dat wij ze in beeld kunnen brengen, tenzij ze een 'niet fotograferen'-button dragen. Wanneer er een fotograaf aanwezig is, zijn deze buttons verkrijgbaar aan de informatiebalie. Bij jeugdevenementen zetten wij een bord neer om je aan deze werkwijze te herinneren.

Mocht je, ondanks onze zorgvuldigheid, achteraf toch bezwaar hebben tegen een foto waar je zelf of je kind herkenbaar op staat? Neem dan contact met ons op via onderstaand mailadres. Wij zullen vervolgens de foto waar mogelijk verwijderen.

Wil je iets aanpassen of heb je een vraag?

In het ticketaccount, het nieuwsbriefaccount en het bibliotheekaccount kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen. Als je meer informatie wilt over de persoonsgegevens die mogelijk van jou zijn verzameld bij het Forum Groningen, neem dan contact met ons op via: meldpuntavg@forum.nl. Binnen vier weken ontvang je schriftelijk of per mail inzage.

Heb je een andere vraag? Bekijk onze FAQ of mail naar info@forum.nl.

- Versie 9, 5 juli 2024