Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

za 19 sep van 20:30 tot 23:18

Tickets Tijden & tickets

Land

Verenigde Staten

Jaar

2007

Taal

Engels gespoken, Nederlands ondertiteld

Cast

Daniel Day-Lewis, Paul Dano, Ciarán Hinds, Martin Stringer, Matthew Braden Stringer

Regie

Paul Thomas Anderson

Duur

158 min

Het meeslepende meesterwerk There Will Be Blood van Paul Thomas Anderson toont hoe een oliezoeker zijn moraliteit langzaam verliest door zijn groeiende hebzucht en rijkdom. Een van de beste films van de 21ste eeuw. 

Aan het begin van de twintigste eeuw bouwt de meedogenloze oliezoeker Daniel Plainview vanuit het niets een imperium op. Terwijl zijn rijkdom groeit, raken zijn relaties steeds verder onder druk en ontvouwt zich een nietsontziende strijd om macht, invloed en controle. Tegenover hem staat een charismatische prediker die zijn eigen ambities koestert, waardoor een explosieve botsing ontstaat tussen geloof, geld en ego.

Paul Thomas Anderson maakte een monumentaal drama dat wordt gedragen door de indrukwekkende hoofdrol van Daniel Day-Lewis. Met adembenemende beelden, een beklemmende soundtrack en een messcherpe blik op de Amerikaanse droom is There Will Be Blood een meeslepende studie van ambitie, kapitalisme en de prijs van succes. 

Agenda

Zaterdag 19 september

20:30 - 23:18

€ 13,00

Camera 1

Special
Vrijdag 25 september

20:30 - 23:18

€ 13,00

Camera 1

Special

Show Me The Money!

Nooit eerder leek geld zo nadrukkelijk aanwezig in ons dagelijks leven. Van torenhoge woonlasten en groeiende vermogensongelijkheid tot de macht van financiële markten: geld bepaalt steeds vaker wie kansen krijgt, wie achterblijft en hoeveel een mensenleven waard lijkt te zijn. Toch houdt het onderwerp filmmakers al meer dan een eeuw bezig. In Show Me The Money! brengen we elf films samen die de vele gezichten van geld onderzoeken. 

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven