Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

zo 27 sep van 18:00 tot 19:45

Tickets Tijden & tickets

Land

Frankrijk

Jaar

1999

Taal

Frans gesproken, Engels ondertiteld

Cast

Émilie Dquenne, Fabrizio Rongione, Anne Yernaux, Olivier Gourmet, Bernard Marbaix

Regie

Jean-Pierre, Luc Dardenne

Duur

95 min

Dit ijzersterke drama van de Dardenne broertjes brengt op treffende wijze het leven van een armoedige tiener in beeld, wiens leven compleet in de ban staat van werken om te overleven. Winnaar Gouden Palm in Cannes. 

De 17-jarige Belgische Rosetta leeft samen met haar moeder in armoede in een caravan en vecht onvermoeibaar voor een vaste baan. Iedere afwijzing brengt haar dichter bij de afgrond, maar opgeven is geen optie. Vastberaden zoekt ze dag in dag uit naar een plek in een samenleving die haar keer op keer buitensluit.

Met hun rauwe, directe stijl maakten Jean-Pierre en Luc Dardenne een aangrijpend portret van bestaansonzekerheid en menselijke waardigheid. Rosetta, winnaar van de Gouden Palm in Cannes, is een indringende film over doorzettingsvermogen, armoede en de waarde van werk. 

Agenda

Zondag 27 september

18:00 - 19:45

€ 13,00

Camera 1

Special, English subtitles
Woensdag 7 oktober

18:30 - 20:15

€ 13,00

Camera 1

Special

Show Me The Money!

Nooit eerder leek geld zo nadrukkelijk aanwezig in ons dagelijks leven. Van torenhoge woonlasten en groeiende vermogensongelijkheid tot de macht van financiële markten: geld bepaalt steeds vaker wie kansen krijgt, wie achterblijft en hoeveel een mensenleven waard lijkt te zijn. Toch houdt het onderwerp filmmakers al meer dan een eeuw bezig. In Show Me The Money! brengen we elf films samen die de vele gezichten van geld onderzoeken. 

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven