Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

zo 13 sep van 18:00 tot 19:35

Tickets Tijden & tickets

Land

Frankrijk

Jaar

1983

Taal

Frans gesproken, Engels ondertiteld

Cast

Christian Patey, Sylvie Van den Elsen, Michel Briguet, Vincent Risterucci, Caroline Lang

Regie

Robert Bresson

Duur

85 min

In deze laatste film van de legendarische Franse regisseur Robert Bresson brengt een vervalst bankbiljet een noodlottige keten van bedrog, onrecht en pech op gang, die een onschuldige vrachtwagenchauffeur langzaam richting de misdaad voert.

L'Argent (1983) is een ingetogen, maar indringend drama over toeval, schuld en de verwoestende gevolgen van morele onverschilligheid. 

Wanneer de jonge Yvon onschuldig betrokken raakt bij een valse bankbiljettenaffaire, zet een keten van gebeurtenissen zich in gang die zijn leven volledig ontwricht. Wat begint als een klein bedrog groeit uit tot een tragedie waarin hebzucht, verraad en wanhoop steeds verder om zich heen grijpen. 

Met zijn kenmerkende sobere stijl, minimale dialogen en aandacht voor alledaagse handelingen creëert Bresson een film die onder de oppervlakte voortdurend blijft resoneren. Gebaseerd op het verhaal De valse coupon van Leo Tolstoj geldt L'Argent als een van de meesterwerken van Bresson en als een indrukwekkend slotstuk van een van de grootste filmmakers uit de filmgeschiedenis.

Agenda

Zondag 13 september

18:00 - 19:35

€ 13,00

Camera 1

Special, English subtitles
Zondag 4 oktober

16:00 - 17:35

€ 13,00

Camera 1

Special, English subtitles

Show Me The Money!

Nooit eerder leek geld zo nadrukkelijk aanwezig in ons dagelijks leven. Van torenhoge woonlasten en groeiende vermogensongelijkheid tot de macht van financiële markten: geld bepaalt steeds vaker wie kansen krijgt, wie achterblijft en hoeveel een mensenleven waard lijkt te zijn. Toch houdt het onderwerp filmmakers al meer dan een eeuw bezig. In Show Me The Money! brengen we elf films samen die de vele gezichten van geld onderzoeken. 

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven