Raak mij aan! Touch me!
Momenteel werken we aan de website. Werkt de website niet goed? Verwijder je cookies & browsergeschiedenis.

Ticketinformatie

Activiteiten, events, exposities en cursussen

Ticketprijzen van events, cursussen, talks, exposities, debatten en dergelijke variëren en staan daarom altijd duidelijk bij een event op onze website vermeld.

Films & documentaires

Regulier tarief€ 12,00
Jongeren t/m 25 jaar & studenten€ 10,00
Jeugd t/m 15 jaar€ 9,00
Kinderfilms t/m 11 jaar€ 7,50
Landelijke premièrekorting*€ 6,00
Forumpas (buiten landelijke première)€ 10,80
Cinevillepas (zie voorwaarden)Gratis
Reguliere film in Camera 3 Deluxe€ 14,50
Sneak preview€ 8,50
Stadjerspas**€ 6,00
Tienrittenpas€ 90,00
Toeslag lange film+ € 3,50
MaDiWoDo Bioscoopkaart (zie voorwaarden)***Gratis m.u.v. Camera 3 Deluxe

Voor speciale filmvoorstellingen kunnen andere tarieven gelden.

*Landelijke premièrekorting

Films gaan traditioneel op donderdag in première. Heb je een Forumpas, dan krijg je 50% korting op de entreeprijs van landelijke premières op de premièredonderdag. Let op: deze korting is niet geldig in de Deluxe zaal.

**Stadjerspaskorting

Tickets met stadjerspaskorting kun je alleen aan de kassa kopen, op vertoon van je Stadjerspas. Het is niet mogelijk om telefonisch tickets te reserveren.

***MaDiWoDo Bioscoopkaart

Maandag t/m donderdag geldig m.u.v. de kerstvakantie en Nationale feestdagen. De MaDiWoDo Bioscoopkaart is alleen geldig in de reguliere filmzalen en niet voor Camera 3 Deluxe.

Kom op tijd

Het aangekondigde tijdstip op jouw filmticket komt overeen met de start van het 'voorprogramma'. We vragen je de zaal te betreden voor het aangekondigde tijdstip op je ticket, omdat het voorprogramma bij de ene film kort is en bij de andere film wat langer. Na dit programma sluiten de deuren van de filmzaal en mag je niet meer naar binnen.

Reserveren is niet mogelijk

We plaatsen geen reserveringen voor filmvoorstellingen, omdat gereserveerde kaarten lang niet altijd opgehaald worden. We blijven dan met lege stoelen zitten, terwijl andere mensen nog wel graag naar binnen hadden gewild. Dus wil je zeker zijn van kaartjes én een fijne plek, koop je tickets dan alvast via onze website.

Museumkaart

Forum Groningen accepteert de Museumkaart voor de exposities en voor het strip-, animatie- en gamemuseum Storyworld. Deze tickets zijn online te reserveren, maar dit is vaak niet nodig.

VriendenLoterij VIP-KAART

Met de VriendenLoterij VIP-KAART krijg je gratis toegang tot het strip-, animatie- en gamemuseum Storyworld en tot de actuele expositie. Reserveer vooraf online je ticket.

Stadjerspas

Voor mensen die iets minder te besteden hebben en in het bezit zijn van een Stadjerspas heeft het Forum een aantal mooie aanbiedingen:

  • Exposities en Storyworld > op vertoon van je Stadjerspas haal je bij de kassa in het Forum voor € 6,- een ticket voor de expositie of voor Storyworld.
  • Filmvoorstellingen > voor filmvoorstellingen met het reguliere tarief betaal je € 6,00 op vertoon van je Stadjerspas. Je krijgt geen korting op voorstellingen met een hoger tarief, zoals in Camera 3 Deluxe.
  • Kinderfestivals > een aantal keer per jaar organiseert het Forum kinderfestivals als Cinekid en het Roald Dahl Festival. We zorgen altijd voor een speciale aanbieding voor Stadjerspashouders. Abonneer je op onze kidsnieuwsbrief om hiervan op de hoogte te blijven!
  • Bibliotheekabonnement > Stadjerspashouders betalen een jaarlijkse eigen bijdrage van € 5,- voor een standaard abonnement op de bibliotheek. Ga naar de bibliotheek bij jou in de buurt om je in te schrijven. Neem een geldig legitimatiebewijs en je Stadjerspas mee.

Let op: Tickets met Stadjerspaskorting kun je alleen aan de kassa kopen, op vertoon van je Stadjerspas. Het is niet mogelijk om telefonisch tickets te reserveren. De Stadjerspastarieven zijn niet te combineren met andere kortingen of acties.

FAQ tickets

Is de Tienrittenpas persoonsgebonden?

Nee, de Tienrittenpas is niet persoonsgebonden. Je kunt met de pas zowel online, als bij de balie of één van de ticketautomaten meerdere tickets bestellen voor meerdere personen.

Kan ik tickets retourneren?

Nee, dat kan niet. Alleen als een filmvoorstelling, event of andere activiteit niet doorgaat vanwege calamiteiten, bieden we je een blanco voucher aan. Dit is een tegoed wat je opnieuw kunt besteden. Als je zelf verhinderd bent, kun je je ticket wel weggeven of doorverkopen aan iemand anders voor hetzelfde of een lager bedrag.

Krijg ik mijn geld terug als een event wordt afgelast?

Bij een annulering voor een event, talk of film waarvoor het mogelijk is om op een andere dag terug te komen, zetten we het aankoopbedrag om in een tegoed (blanco voucher). Het kan echter zijn dat we gezien de aard en de omstandigheden van de annulering toch het aankoopbedrag retourneren. Let op: alleen als je online tickets hebt gekocht, kunnen we automatisch het aankoopbedrag omzetten in een tegoed of retourneren. Als je tickets aan de kassa hebt gekocht, hebben we je gegevens niet en moet je zelf langskomen.

Mag ik tickets doorgeven?

Ja. Na aankoop is het jouw ticket, dus mag je hem ook weggeven of doorverkopen voor hetzelfde of een lager bedrag. Maar je mag onze tickets niet elders online aanbieden (wederverkoop).

Wanneer start de film?

Onze deuren openen 15 minuten voor aanvang van de voorstelling. Zorg ervoor dat je voor de aanvangstijd, de tijd op je ticket, een plek in de zaal hebt (ongeplaceerd). Zodra de voorstelling begonnen is, sluiten de deuren.

Kan ik kaarten reserveren?

Nee, dat kan niet. We plaatsen geen reserveringen meer, omdat gereserveerde kaarten lang niet altijd opgehaald worden. We blijven dan met lege stoelen zitten, terwijl andere mensen nog wel graag naar binnen hadden gewild. Dus wil je zeker zijn van kaartjes én een fijne plek, koop je tickets dan alvast via onze website. We kunnen je e-ticket scannen vanaf je mobiel. En dan hoef je ook niet meer in de rij te staan voor de kassa of een ticketautomaat.

Moet ik mijn e-tickets printen?

Nee. Het mag wel, maar we kunnen je e-tickets ook gewoon scannen vanaf je smartphone. Zet je beeldscherm wel op de felste stand.

Ik heb geen e-ticket ontvangen, wat nu?

Het kan even duren, omdat de betaling eerst moet worden verwerkt. Heb je je tickets na tien minuten nog niet ontvangen en zitten ze ook niet in je spambox? Stuur ons dan even een mailtje: tickets@forum.nl. Of bel met onze kassamedewerkers: 050 368 36 83. Het komt goed!

Zijn de kaarten geplaceerd?

Nee, je kunt zelf een plekje uitzoeken. Zaalwisselingen kunnen door onvoorziene omstandigheden voorkomen.

Hoe kan ik betalen?

Online betaal je alleen met iDeal. Aan de kassa betaal je contant, met je pinpas of met een creditcard. Betaal je met contant geld, let dan goed op: we accepteren geen briefjes van € 200 of € 500.

Heb je een andere vraag?

Lekker voordelig naar de film?