Raak mij aan! Touch me!
Momenteel werken we aan de website. Werkt de website niet goed? Verwijder je cookies & browsergeschiedenis.

Eerstvolgende

vr 14 mrt van 19:30 tot 23:16

Tickets Tijden & tickets

Vijf keer per jaar verzorgt regisseur Martin Koolhoven een bevlogen filmcollege over één van zijn persoonlijke favoriete genre's, thema's, acteurs, actrices of regisseurs.

Aansluitend wordt een bijpassende film getoond, door Martin zelf uitgekozen.

Een ticket geeft toegang tot de talk en de film. Het programma begint in de Rabo Studio, daarna loop je naar een van onze filmzalen om de film te zien.

Vrijdag 14 maart

19:30 - 23:16

€ 17,50

Rabo Studio

Martin Scorsese & Bringing Out The Dead
Vrijdag 9 mei

19:30 - 23:33

€ 17,50

Rabo Studio

Jack Nicholson & A Few Good Men
Vrijdag 4 juli

19:30 - 22:49

€ 17,50

Rabo Studio

Spoof Night & High Anxiety

Martin Scorsese / Bringing Out The Dead | 14 maart

"Martin Scorsese speelt al zo’n vijf decennia bovenaan mee in de voedselketen van Hollywood," aldus Koolhoven. "Het is bijna zo vanzelfsprekend dat we soms vergeten hoe bijzonder het is dat iemand al zo lang aan de top staat en op zijn 82e nog steeds relevant is. Vanavond kijken we naar scenes uit meesterwerken als Taxi Driver, Goodfellas en Raging Bull en ga ik proberen te analyseren wat hem nu zo goed maakt."

Bringing Out The Dead (1999)

Na Martins filmcollege kijken we Bringing Out the Dead. Koolhoven: “Aansluitend een film van hem die goed ontvangen werd, maar minder succesvol was dan andere misdaadfilms die hij regisseerde: Bringing Out the Dead (1999) met Nicolas Cage, Patricia Arquette en John Goodman. Naar een scenario van Paul Schrader (met wie Scorsese eerder samenwerkte met Taxi Driver (1976), Raging Bull (1980) en The Last Temptation of Christ (1988).”

Engels gesproken en Nederlands ondertiteld.
Duur film: 121 minuten

Tijdschema 14 maart

19.30 uurStart filmcollege 
20.45 uurPauze
21.15 uurFilm in Camera 5*
23.16 uurEinde

*Mensen met een Newsroom ticket kijken de film in Camera 4.

Bringing Out The Dead (1999)

Jack Nicholson / A Few Good Men | 9 mei

"Tijd om weer eens een acteur in het zonnetje te zetten: een van de grootsten ooit, Jack Nicholson," aldus Koolhoven. "Begonnen in de stal van Roger Corman, waar hij niet alleen acteerde en uiteindelijk doorgebroken via die ene biker movie die Corman toevallig net níet produceerde: Easy Rider. Een acteur die van zichzelf al heel veel kleur meenam en nooit saai was; dus dat wordt leuk."

A Few Good Men (1992)

Na Martins filmcollege kijken we A Few Good Men. "Daarna een film waar ik me erg op verheug: A Few Good Men (van Rob Reiner, naar een script van Aaron Sorkin) met naast Jack vuurwerk van Tom Cruise, Demi Moore, Kevin Bacon, Cuba Gooding Jr. en Kiefer Sutherland." “You can't handle the truth!"

Engels gesproken, Nederlands ondertiteld.
Duur film: 138 minuten

Tijdschema 9 mei

20.45 uurPauze
23.33 uurEinde

A Few Good Men (1992)

Spoof Night / High Anxiety | 4 juli

"Parodiëren kan zowel hommage betekenen als belachelijk maken," aldus Koolhoven. “Zelf vind ik dat eerste leuker dan dat tweede en de koning daarvan was ooit Mel Brooks. Maar er zijn door de jaren heen nog veel meer films gemaakt die liefdevol de draak staken met het werk van anderen.”

High Anxiety (1977)

Na Martins filmcollege kijken we High Anxiety. "Ik laat (waarschijnlijk ruim) een uur de leukste voorbeelden zien van films die liefdevol de draak staken met het vuur en daarna kijken we naar de Hitchcock-spoof die de master of suspense zélf ook kon waarderen: High Anxiety (1977, Mel Brooks)."

Engels gesproken en Nederlands ondertiteld
Duur film: 94 minuten

Tijdschema 4 juli

20.45 uurPauze
22.49 uurEinde

High Anxiety (1977)

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven