Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

di 21 apr van 19:00 tot 21:00

Tickets Tijden & tickets

Jaar

2025

Taal

Engels gesproken, Engels ondertiteld

Regie

James Dawson

Duur

90 min

Humoristisch verhaal over een serieus onderwerp. Tegen de achtergrond van de groeiende crisis van biodiversiteitsverlies en klimaatverandering, volgt deze observerende film drie jaar lang de relatie tussen twee buren genaamd Derk.

Op het idyllische Engelse platteland woont een intensieve melkveehouder genaamd Derek. Op een dag breekt zijn buurman, ook Derek, radicaal met landbouwtradities. Hij begint zijn land terug te geven aan de wilde natuur. Hoe reageert de gemeenschap wanneer een van hen de rug toekeert aan hun manier van leven?

Door afstand te nemen van de schade die conventionele landbouw aanricht, ontketent Derek Gow een wervelwind van verandering. Wilde zwijnen woelen de akkers om en er worden meer dan honderd poelen gegraven. Gow verandert schuren en stallen in fokverblijven voor een groot aantal bijna uitgestorven inheemse diersoorten om zijn herleefde land opnieuw te bevolken: ooievaars, wilde katten, veenmollen, zilverreigers, woelmuizen, glimwormen. En bevers laat hij lagunes aanleggen. Zijn buurman Derek Banbury gluurt ongelovig over de heg. ‘Ik weet niet wat hij aan het doen is. Dit is geen landbouw, dit is gewoon een puinhoop!’ 

Agenda

Dinsdag 21 april

19:00 - 21:00

€ 13,00

Camera 4

Special, English subtitles
Movies that Matter On Tour

Movies that Matter On Tour

Movies that Matter brengt krachtige en actuele films naar het witte doek. Elke maand staat er een andere titel centraal, met thema's die er toe doen. Hou de Movies that Matter-pagina in de gaten voor nieuws!

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven