Raak mij aan! Touch me!
Momenteel werken we aan de website. Werkt de website niet goed? Verwijder je cookies & browsergeschiedenis.

Virtuele boekenkast

Stel je eens voor dat je in de wereld van een boek kan stappen en daar zelf vorm aan kan geven. Of nog gekker dat je boeken met elkaar kan combineren. Een wereld die je zelf of met andere kinderen maakt. Boeken komen tot leven op een interactieve manier!

4134

Hoe werkt het?

Een kind loopt voorbij de projectiemuur; een soort boekenkast en ziet zichzelf als een schaduw verschijnen, de projectie reageert op de aanwezigheid en begint te bewegen en valt uit elkaar. Als je dichterbij komt en het speelvlak betreedt verdwijnt de boekenkast en stap je zelf een boek binnen.

Sla een bladzijde om met je lichaam en een virtuele wereld ontvouwt zich om je heen: een onderwater wereld, een bos of misschien ben je wel in de ruimte. Je kan zelf deze wereld kiezen door de bladzijde om te slaan.

Opeens ben je een avatar geworden in deze wereld met een lichaam, hoofd en handen. Met dit lijf kun je van alles vastpakken, opzij duwen, dingen op je hoofd zetten of dingen naar elkaar toe gooien en vangen.

Naast dat je zelf onderdeel bent van het maakproces, leer je ook de wetten van de wetenschap. Door het ontdekken van andere werelden – onder water, in de ruimte, in het bos- ontdek je dat andere werelden ook een andere uitwerking hebben op de voorwerpen en de wereld die jezelf of met anderen maakt.

De makers van de virtuele boekenkast

Deze installatie werd ontwikkeld door Chantalla Pleiter, Gee!Design en Happy Ship en mede mogelijk gemaakt door het Nederlands Letterenfonds en het De Graaf-Drijvers Fonds.

Meer Made in Groningen