Raak mij aan! Touch me!

Volwassen worden in deze tijd, het is wat! Een avond vol bruikbare tips om stressvrijer volwassen te worden.

We groeien op in een samenleving waar aan de ene kant alles mogelijk lijkt te zijn, maar aan de andere kant veel onzeker is. Kom ik ooit van mijn studieschuld af? Waar kan ik betaalbaar wonen? En hoe kunnen we het klimaat nog redden? Het zijn vragen waar veel van ons mee bezig zijn. Kom naar deze avond vol bruikbare tips om stressvrijer volwassen te worden. 

Met schrijfster en ontwerpster Francine Oomen en ontwikkelingspsycholoog Bertus Jeronimus. De host van de avond is Lara Harbers.

Wegens ziekte kan Nienke Wijnants helaas niet aanwezig zijn.

Er zijn (nog) geen nieuwe data ingepland voor De stressgeneratie.

Francine Oomen

Francine, van huis uit industrieel ontwerper, begon in 1990 met het vormgeven, ontwerpen, schrijven en illustreren van kinderboeken. Haar grote doorbraak kwam met de Hoe overleef ik…-serie, waarmee ze negen keer op rij de prijs van de Kinderjury won, vijf keer de Jonge Jury, plus verschillende andere prijzen. 

In 2023 startte ze met Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel?, een nieuwe serie voor twintigers.

Foto © Gerlinde de Geus

15336

Bertus Jeronimus

We staan altijd aan, voelen de prestatiedruk en vergelijken onszelf met anderen. Online lijkt alles maakbaar: jijzelf, je leven en je succes. En dat maakt het leven niet makkelijker. 

Is het leven voor deze generatie jongvolwassenen echt zo veel zwaarder dan voor eerdere generaties? En als dat zo, is, hoe komt dat dan? En wat kunnen we daaraan doen? Dat weet ontwikkelingspsycholoog Bertus Jeronimus.

15323

Boekentips

• Levenskunst ; Twintigers ; Zingeving ; Dertigers
Nienke Wijnants,
Twintigerstwijfels & dertigersdilemma's [Boek] : de belangrijkste loopbaan- en levensvragen van millennials
  • Levenskunst ; Dertigers
Carmen Felix,
Je kunt het ook nooit goed doen [Boek] : alle vermoeiende shit waar je als dertiger geheid tegenaan loopt
  • Millennials ; Generatie Z
Generatie ooit genoeg? [Boek] : zoeken naar grenzen binnen een generatie vol mogelijkheden
  • Levenskunst ; Twintigers ; Verhalen ; Vrouwen
Florence van de Haar, Rudy Cruden ; Roxane Soudagar
Kaliber [Boek] : twintig keer twintiger zijn
Emy Koopman,
Tekenen van het universum [Boek] : verslag van een obsessie
Lily King,
Writers & lovers [Boek] : a novel
Emily Henry,
People we meet on vacation [Boek]

Misschien vind je dit ook leuk

Barbie Barbie

Barbie