Raak mij aan! Touch me!
Verkiezingen voor het Europees Parlement
Een uitleg zonder moeilijke woorden

Verkiezingen voor het Europees Parlement

Nederlanders vanaf 18 jaar en ouder mogen stemmen. Hier lees je hoe dat gaat.

Op donderdag 6 juni is de verkiezing voor het Europees Parlement. We kiezen dan welke mensen uit Nederland in het Europees Parlement komen. Dit heet stemmen. 

Op deze website vertellen we wat het Europees Parlement doet. En hoe je kunt stemmen. Als jij stemt, beslis je mee wie er in het Europees Parlement komt.

Op wie stem jij?

Bij de verkiezingen stem je op iemand van een politieke partij. Kies de politieke partij die het beste bij jouw ideeën past.

Klik op de link in het zwarte balkje voor tips om je te helpen met kiezen. 

Tips om te beslissen op wie je stemt

Er is ook een verkiezingskrant, in eenvoudige taal. Die lees je door op het zwarte balkje te klikken. 

Verkiezingskrant

Misschien vind je dit ook leuk

Leesclub Makkelijk Lezen Leesclub Makkelijk Lezen

Leesclub Makkelijk Lezen

di 16 apr van 09:30 tot 11:00
Taalhuis Taalhuis

Taalhuis

di 16 apr van 10:00 tot 11:00
Taalcafé Taalcafé

Taalcafé

wo 17 apr van 09:00 tot 11:00