Raak mij aan! Touch me!

Kun je wel wat hulp gebruiken bij je administratie of geldzaken? Kom dan langs bij het Thuisadministratieloket.

Wat is het Thuisadministratieloket?

Het Thuisadministratieloket helpt je je geldzaken en administratie op orde te brengen en te houden. Het overkomt veel mensen dat ze het overzicht kwijt zijn geraakt over hun administratie. Een vrijwilliger geeft je tijdelijke hulp bij administratie en helpt om zaken op een rijtje te krijgen en te houden.

Waar kunnen we bij helpen?

Wij geven informatie, advies en bieden praktische ondersteuning bij:

  • Ordenen van de administratie;
  • Lezen en uitleggen van brieven;
  • Maken van een overzicht van inkomsten en uitgaven;
  • Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget;
  • Gemeentelijke regelingen, zoals bijzondere bijstand en kwijtschelding;
  • DigiD;
  • Contact met instanties.

Praktische informatie

Het loket is gratis. Vergeet niet om alle relevante informatie en gegevens mee te nemen.

Aanmelden

Je hoeft je niet aan te melden. Je bent van harte welkom om langs te komen.
Kun je niet naar het spreekuur komen, maar wil je wel hulp van een vrijwilliger van Humanitas? Onze vrijwilliger komt graag bij je thuis, ook voor langere ondersteuning. Aanmelden kan door te bellen naar ons meld- en informatiepunt 050 312 6000 of mailen naar mip.groningen@humanitas.nl.

Het Thuisadministratieloket is een samenwerking tussen Forum Groningen en Humanitas.

Agenda

Woensdag 23 juni
14:00 tot 15:30
Leestafel Haren
Woensdag 30 juni
14:00 tot 15:30
Leestafel Haren

Misschien vind je dit ook leuk

Digitaal Inloopspreekuur Digitaal Inloopspreekuur

Digitaal Inloopspreekuur

maandag 28 juni 14:00 tot 16:00
DigiD, wat kan je ermee? DigiD, wat kan je ermee?

DigiD, wat kan je ermee?

dinsdag 7 september 19:00 tot 21:00

Weet als eerste
wat er speelt

Bring it on