Raak mij aan! Touch me!

Het Forum haalt in de reeks ZomerTalks al een aantal zomers boeiende gasten naar Groningen.

In juli en augustus gaat schrijver en presentator Özcan Akyol, ook bekend als Eus, op vier avonden in gesprek met uiteenlopende gasten. Maak je klaar voor Zomertalks met sopraan Francis van Broekhuizen, schrijver Lieke Marsman, politiek duider Ron Fresen en politicus Habtamu de Hoop. Kortom: het belooft een zomer te worden vol fijn gezelschap en goede gesprekken.

Agenda

Er zijn (nog) geen nieuwe data ingepland voor Zomertalks 2025.

20 augustus

Habtamu de Hoop is politicus. In 2017 werd hij het jongste raadslid van de gemeenteraad van Súdwest-Fryslân. Sinds 2021 is hij Tweede Kamerlid voor GroenLinks-PvdA. Hij is geboren in Ethiopië en groeide op in Wommels in Friesland. Hij zet zich in de Tweede Kamer in voor gelijke kansen en wil de brug slaan tussen de regio en Den Haag.

20 augustus

10 juli

Francis van Broekhuizen is een van Nederlands meest geliefde en veelzijdige sopranen. Met haar krachtige stem en ontwapenende podiumpersoonlijkheid weet Francis elk publiek te raken. Sinds haar cum laude afstuderen zingt ze indrukwekkende rollen bij o.a. Opera Zuid en de Nederlandse Reisopera. Ze schitterde op het toneel én in operafilms en veroverde het tv-publiek in De Slimste Mens.

10 juli

17 juli - Geannuleerd

Lieke Marsman is schrijver, dichter en filosoof. In 2025 verscheen haar bestseller Op een andere planeet kunnen ze me redden, waarin ze schrijft over hoe het samenleven met de dood haar wereldbeeld veranderde. Voor haar meermaals herdrukte debuutbundel Wat ik mijzelf graag voorhoud ontving Marsman in 2011 onder meer de C. Buddingh’-prijs en de Lucy B. en C.W. van der Hoogtprijs.

Wegens persoonlijke omstandigheden is de ZomerTalk met Lieke Marsman helaas geannuleerd.

17 juli - Geannuleerd

7 augustus

Ron Fresen is bekend als politiek anchor van het Achtuurjournaal van de NOS, waar hij van 2004 tot 2022 werkte. Van 2014 tot en met 2022 duidde hij voor de NOS de Nederlandse politiek. Fresen werkt als sinds de jaren 80 in de journalistiek. Tegenwoordig is hij freelancer en presenteert hij het lokale politieke programma Spuigasten bij Den Haag FM. Nog steeds houdt hij de politiek nauwlettend in de gaten en is hij een graag geziene gast in talkshows om hierover te vertellen.

7 augustus

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

Onze laatste films, talks, exposities, events en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven