Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

vr 24 apr van 21:00 tot 22:30

Tickets Tijden & tickets

Jullie ceremoniemeesters Annefleur Schipper en Vera Siemons van De Lesbische Liga komen naar Forum Groningen voor een unieke avond vol queer joy, sapphic chaos en alles daartussenin ter ere van 25 jaar opengesteld huwelijk in Nederland! 

Jullie ceremoniemeesters Annefleur Schipper en Vera Siemons van De Lesbische Liga komen naar Forum Groningen voor

In 2001 stelde Nederland als eerste land ter wereld het huwelijk open voor homoseksuele koppels. Gay rights! Letterlijk. Los van gelijke rechten, was dit natuurlijk met name geweldig nieuws voor de gemiddelde doorpakkende lesbienne die na 2 weken al samenwoont met haar partner. Slay! Toch zijn er slechts 38 landen bijgekomen in de tussentijd en moeten we ons afvragen: kan het huwelijk niet wat ‘queerder’? 

Voor Say yes to the lez veranderen Annefleur en Vera in queer ceremoniemeesters die het instituut van het huwelijk stevig onder de lesbische loep zullen nemen. Van relatietests en gay-loften (in plaats van geloften) tot een eerste dans als nooit tevoren, het ritueel aansnijden van een heuse bruilofts-eierbal… En natuurlijk veel queer popcultuur waarbij de keuze voor het publiek staat: zeg ik ja of zeg ik nee? 

Dus ben je queer, een ally of heb je zin in een avond interactieve chaos en humor, alles omlijst door een speels bruiloftsrandje? Kom dan naar Say yes to the lez, met je partner, je ex, je situationship of juist als single en vertrek getrouwd. We zien je daar!

Agenda

Vrijdag 24 april

21:00 - 22:30

€ 19,50

Rabo Studio

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

Onze laatste films, talks, exposities, events en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven