- Doc

Wat is de functie van de titel van een film? Welke cameraperspectieven worden gebruikt, en waarom? Deze en andere vragen stelt Lidewijde Paris in het programma Hoe lees ik een film?.
Met onze boekenhoofden letten we op elementen uit de romananalyse zoals perspectief, motieven, herhalingen, symbolen of vertraging en versnelling. Vooraf krijg je een paar kijktips die na afloop het gesprek structureren. Kortom, op een ontspannen manier een film analyseren, voor jong en oud. Je hoeft geen doorgewinterde lezer te zijn om mee te kunnen kijken. Ook geen doorgewinterde filmkijker, trouwens.
Op woensdag 25 maart bekijken we de film Dreams in onze serie Hoe lees ik een film?. Fernando (Isaac Hernández), een jonge balletdanser uit Mexico, droomt van internationale erkenning en een leven in de Verenigde Staten. In de overtuiging dat zijn geliefde, Jennifer (Jessica Chastain), een socialite en filantroop, hem zal steunen, laat hij alles achter. Maar terwijl ambitie en liefde botsen met de harde realiteit, moet hij de ware aard van hun relatie onder ogen zien…
18:50 - 21:35
€ 13,00
Camera 5
€ 13,00
Camera 5
€ 13,00
Camera 5
Lidewijde Paris startte in 2016 na dertig jaar boekenvak met De Lees!ambassade om het literaire lezen op een onderhoudende en toegankelijke manier te promoten. Ze schreef Hoe lees ik? en Hoe lees ik korte verhalen? en reist door het land met Lees!workshops.
Leen en lees de boeken van Lidewijde bij het Forum:

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!