Avant de Rentrer...
Verdwaald langs de weg betreedt iemand het bos…
Regie: Arthur Bonneau
Lengte: 16 min.

Jaar
2025
Taal
diverse talen, Engels ondertiteld
Regie
diverse makers
Duur
74 min
Maak kennis met de toekomst van animatie bij FRAMED!
Beleef de nieuwste films gemaakt door de toekomstige generatie aan filmmakers. Deze studenten hebben alles uit de kast getrokken om hun films te realiseren, en zijn niet gebonden aan de conventies van animatiefilms die je tegenwoordig veelal ziet. Van 2D naar 3D, van stop-motion naar mixed-media; je krijgt het allemaal te zien in dit programma!
Premièredatum
Verdwaald langs de weg betreedt iemand het bos…
Regie: Arthur Bonneau
Lengte: 16 min.

Wanneer een mug het welverdiende rustmoment van een meisje verstoort, laat niets haar tegenhouden om de mug uit te schakelen, zodat ze weer naar bed kan.
Regie: Julianne Spilt
Lengte: 5 min.

Twee mensen brengen een avond door op het strand. Na zonsondergang verdwijnt één van hen, en blijft er op de plek waar ze stonden een klein zwart doosje achter.
Regie: Marius Hébert
Lengte: 9 min.

De reis die een personage doormaakt tijdens het leven in het buitenland.
Regie: Paula Socias Villanueva
Lengte: 3 min.

Twee jonge jongens brengen tijd door bij een meer, wanneer er iets verrassends gebeurt.
Regie: Vitaly Ushakov et al.
Lengte: 4 min.

Mijn dag begint met het afdalen van een heuvel. Aan het einde van de dag klim ik weer omhoog en ga ik naar huis. Omlaag en omhoog ga ik, en wat voel ik?
Regie: Kurumi Goan
Lengte: 7 min.

Een jonge vrouw doet boodschappen in een supermarkt. Te midden van deze alledaagse en vertrouwde omgeving begint ze het systeem in vraag te stellen en brengt ze vergeten verdriet weer naar boven.
Regie: Mathilde Fichet

Een waaghals die zijn grenzen blijft verleggen, komt vast te zitten in een grot, waar hij wordt geconfronteerd met pure angst.
Regie: Lucas Petersen

In een wereld waarin ex-partners na elke breuk een gekozen lichaamsdeel moeten uitwisselen, begint een gefragmenteerde hoofdpersoon — die zijn verloren oor ziet — aan een reis naar zelfacceptatie.
Regie: Mirjana Balogh
Length: 10 min.

Een jonge, onzekere man gaat voor de eerste keer naar de sportschool.
Regie: Xander Schrauwen
Lengte: 5 min.

Terwijl zijn bedrijf wordt gereorganiseerd, leeft Norman in constante angst voor het moment dat hij zelf aan de beurt is om ontslagen te worden. Op een dag komt hij op werk en vindt hij dozen op zijn bureau… maar zijn stoel is verdwenen.
Regie: Joo Ye-jin
Lengte: 9 min.

7, 8, 9 en 10 mei 2026
Een festival barstensvol animatiefilms, masterclasses en talks van lokale en (inter)nationale makers. Of je nu diehard animatiefan bent, of gewoon nieuwsgierig, tijdens Framed kun je je hart ophalen! En Framed is meer: door het hele jaar heen programmeren we naast het festival bijzondere animatiefilms. Hou de festival pagina in de gaten voor nieuws!

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!