Raak mij aan! Touch me!

Eerstvolgende

zo 10 mei van 16:00 tot 18:00

Tickets Tijden & tickets

Jaar

2025

Taal

diverse talen

Regie

diverse makers

Duur

75 min

De beste shorts van makers uit de regio!

Benieuwd naar wat er speelt in de animatiewereld van het noorden? Tijdens Framed ontdek je in Shorts of the North een selectie van de beste en meest eigenzinnige korte animatiefilms van makers uit Noord-Nederland!

Scroll naar beneden voor alle films. 

Agenda

Zondag 10 mei

Premièredatum

16:00 - 18:00

Camera 5

Cheese Out

Een abstracte 2D animatie over een vogel die in een stuk kaas duikt.

Regie: Roberta Jonaityte
Lengte: 43 sec.

Cheese Out

Solvana

Een astronaut verkent een planeet op zoek naar grondstoffen, maar niet alles blijkt te zijn wat het lijkt...

Regie: Milton Mabanza
Lengte: 2 min.

Solvana

Piercing Touch

Vertelt het verhaal van een butch lesbienne die niet over haar ex heen kan komen en van een lift die haar steeds terugbrengt — een tijdlus-thriller waarin de hoofdpersoon telkens opnieuw gekwetst wordt door haar voormalige geliefde, maar in elke tijdlijn niet bij haar weg kan blijven.

Regie: Olga Melcer
Lengte: 3:45 min.

Piercing Touch

Homebound

Poëtische film over thuis. 

Regie: Maria Komogortseva
Lengte: 4:07 min. 

Homebound

Vrij van verlangen

Een varken achtervolgt een wortel. 

Regie: Haufan Maakun
Lengte: 50 sec.

Vrij van verlangen

Birds of a Feather

Een tienervogel gedraagt zich gewelddadig tegen een crossdresser, wie diens moeder blijkt te zijn. 

Regie: Patty Stenger, Happy Ship
Lengte: 3:13 min. 

Birds of a Feather

StAD - Ik kin hier gainaine

Muziekvideo - Groningse pixelatie

Regie: Manon Dessainte, Kai Phan
Lengte: 03:49

StAD - Ik kin hier gainaine

Hier Is Iets Gegaan

Tijdens een verhuizing ontdekt de naamloze hoofdpersonage een rode jas die langzamerhand een groot en pijnlijk deel uit hun verleden ontketend.

Regie: Rosaline Zuidam
Lengte: 5:55 min. 

Hier Is Iets Gegaan

Ik pik

Wanneer de zesjarige Otto zijn allereerste verhaal schrijft, veranderen woorden in beelden. Terwijl hij hardop voorleest, ontvouwt zijn fantasiewereld zich in een animatie, liefdevol tot leven gebracht door zijn moeder.

Regie: Eva Lenis
Lengte: 1:32 min. 

Ik pik

MOONOLOGUE

Vanuit de ogen van degene die we kunnen zien maar niet kunnen horen, vertelt dit verhaal de observatie van de eenzame wezens op aarde. Het doel van de verre verteller is om gehoord te worden en een gevoel van verbondenheid te ervaren met de rest. Hij verlicht de donkerste dagen en brengt troost aan eenzame zielen.
Kun je raden wie dat is? Nee? Kijk dan omhoog naar de maan.

Regie: Alexandra Georgieva
Lengte: 1:32 min.

MOONOLOGUE

A lifetime

Een abstracte weergave van de reis van een mens door het leven.

Regie: Suyao Jiang 
Lengte: 1:18 min.

A lifetime

How do you drink your tea?

In een wereld opgebouwd uit patronen en thee, dobbert een eenzame yak in een kopje en mengt het brouwsel. Een abstracte illustratie van het proces van het maken van Tibetaanse boterthee.

Regie: Olga Wazny
Lengte: 1:24 min. 

How do you drink your tea?

BREWING BRILLIANCE

Een gestoorde wetenschapper toont zijn genialiteit.

Regie: Silvester Zwaneveld
Lengte: 1:10 min. 

BREWING BRILLIANCE

Time is Fishy

Twee vrienden vissen aan een meer waar de tijd lijkt stil te staan. Een filosofische vraag blijft onbeantwoord. In de stilte die volgt, begint de werkelijkheid te vervormen.

Time Is Fishy is een geanimeerde, surrealistische reflectie op hoe de mens zich verhoudt tot de onvatbaarheid van de dood.

Regie: Lisa-Marij van der Land
Lengte: 2:13 min. 

Time is Fishy

't Gat - Afstudeerfilm

Een oude man verdwijnt, en zijn dochter probeert uit te zoeken wat er is gebeurd. Gemaakt in analoge stop-motion, volgt de film haar zoektocht door een wereld die wordt gekenmerkt door macabere tekens en sporen van de dood. Hoe verder ze gaat, hoe duidelijker het wordt dat er iets aanwezig is dat er niet zou moeten zijn.

Regie: Marieke Druiven
Lengte: 11 min. 

't Gat - Afstudeerfilm

Burning (Marta Popovici)

Videoclip.

Regie: Isa van Vugt, Emilia Paul, Raissa Indriasputri, Johanna Bergmann, Douwe Brouwer
Lengte: 4:30 min.

Burning (Marta Popovici)
Framed

Framed

7, 8, 9 en 10 mei 2026

Een festival barstensvol animatiefilms, masterclasses en talks van lokale en (inter)nationale makers. Of je nu diehard animatiefan bent, of gewoon nieuwsgierig, tijdens Framed kun je je hart ophalen! En Framed is meer: door het hele jaar heen programmeren we naast het festival bijzondere animatiefilms. Hou de festival pagina in de gaten voor nieuws!

Misschien vind je dit ook leuk

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte

De nieuwste premières, filmtips, klassiekers en meer elke week in je mailbox!

Selecteer nieuwsbrieven