Raak mij aan! Touch me!

Nederlanders vanaf 18 jaar en ouder mogen stemmen. Hier lees je hoe dat gaat.

Op woensdag 22 november 2023 is de verkiezing voor de Tweede Kamer. We kiezen dan wie er in de Tweede Kamer komen. 

Op deze website vertellen we wat de Tweede Kamer doet. En hoe je kunt stemmen. Als jij stemt, beslis je mee wie er in de Tweede Kamer komt.

De Tweede Kamer

In de Tweede Kamer zitten 150 mensen. Dat zijn de leden van de Tweede Kamer. Zij maken plannen voor Nederland. 
In het filmpje hieronder zie je wat de Tweede Kamer doet. 

Op wie stem jij?

Bij de verkiezingen stem je op iemand van een politieke partij. Kies de politieke partij die het beste bij jouw idee├źn past.

Klik op de link in het zwarte balkje voor tips om je te helpen met kiezen. 

Tips voor het stemmen

Er is ook een verkiezingskrant, in eenvoudige taal. Die lees je door op het zwarte balkje te klikken. 

Verkiezingskrant

Stemmen doe je zo

In het filmpje hieronder hoor je hoe je kunt stemmen. 

Zo telt jouw stem mee

In de video hieronder hoor je hoe jouw stem mee telt. 

Misschien vind je dit ook leuk

Klik & Tik Klik & Tik

Klik & Tik

maandag 4 december 10:00 tot 12:00
Leesclub Makkelijk Lezen Leesclub Makkelijk Lezen

Leesclub Makkelijk Lezen

maandag 4 december 10:30 tot 11:30