Raak mij aan! Touch me!

Wanneer het om animatie gaat mag virtual reality natuurlijk niet ontbreken, want steeds meer filmmakers ontdekken de mogelijkheden van deze nieuwe technologie. Daarom een speciale Framed VR Cinemavoorstelling met 2 bijzondere 360 VR-animaties. De voorstelling bestaat uit 2 films en duurt 23 minuten.

The Sick Rose

Rose heeft ruzie met haar moeder en heeft spijt van de kwetsende woorden die ze heeft uitgesproken. Na een korte twijfel is ze vastbesloten om haar excuses aan haar moeder aan te bieden, die in het ziekenhuis werkt. Maar de heersende pandemie escaleert en de weg naar het ziekenhuis is gevaarlijk en moeilijk begaanbaar geworden. Zou Rose, een ziek meisje dat de weg niet kent, zich kunnen herenigen met haar moeder?

Deze bijzondere stopmotion 360virtual reality was eerder te zien op gerenommeerde festivals als SXSW Film Festival (2022, official selection), Raindance Immersive (2021; genomineerd) en Venice VR Expanded (2021).

Duur: 17 minuten, Engelstalig

Regisseur: Tang Zhi-Zhong, Huang Yun-Hsien

The Sick Rose

Synthese

De oude schilder Walter Gardner verliest zichzelf in het oneindige proces van zijn volgende meesterwerk. Hij zondert zich steeds meer af, de wereld wordt kleurloos. Ben ik wel goed genoeg? Doe ik er toe? Voeg ik iets toe? Toch breekt hij hieruit, en neemt de kijker mee op een poëtische reis naar een nieuwe, bevrijdende blik: genietend van de zon, de wolken en de wind, hervindt hij zichzelf en zijn passie in de schilderkunst.

Duur: 6 minuten, Nederlandstalig

Regisseur / producent: Matunda Groenendijk, Studio Apvis (Nederland)

Speciale bewerking voor Framed VR Cinema. Deze Nederlandse virtual reality film was dit jaar genomineerd voor Best VR op het Kaboom Animation Festival (VR in Competition 2022).

Synthese

Agenda

Er zijn (nog) geen nieuwe data ingepland voor Virtual Reality Cinema.

Misschien vind je dit ook leuk

Knor Knor

Knor

Premièredatum woensdag 13 juli

Wekelijks filmnieuws in je inbox? >

Wekelijks filmnieuws in je inbox? >