Hoe lees ik een film?
Met Lidewijde Paris
Regisseur Martin Koolhoven (Brimstone, Oorlogswinter) neemt je mee op reis door de filmgeschiedenis aan de hand van een door hem gekozen filmheld(in) of thema.
Elke drie maanden verzorgt regisseur Martin Koolhoven een bevlogen filmcollege over één van zijn persoonlijke favoriete filmhelden, genres of thema’s. Aansluitend wordt een bijpassende film getoond, door Martin zelf uitgekozen.
Een ticket geeft toegang tot de talk en de film. Het programma begint in de Rabo Studio, daarna loop je naar onze grootste filmzaal om de film te zien.
Martin Koolhoven over Booze & Dope: "Mij kun je d’r voor wakker maken. Alle gekheid op een stokje; er zijn heel wat interessante films die over de geestverruimende en -bedwelmende middelen gaan en dat levert natuurlijk een tof uur aan scènes en duiding op.
Na Martins filmcollege kijken we Where the Buffalo Roam. Koolhoven: "Het veel te onbekende Where the Buffalo Roam zullen de meeste van jullie niet kennen. Veel bekender is Fear and Loathing in Las Vegas naar het gelijknamige boek van gonzo-journalist Hunter S Thompson (gespeeld door Johnny Depp), die bekend stond om zijn ruime inname van eerder gemoemde middelen. Maar wat nu als ik zeg dat dat verhaal al een keer eerder is verfilmd en dat niemand minder dan Bill Murray die rol toen speelde? Dat de film jarenlang door gezeur over muziekrechten enkel in een matige bastaardversie te zien is geweest, doch lastig te vinden? Welnu, wij kijken vanavond het origineel in volle glorie. Officieel mag ik vast niet aanraden goed in de olie te verschijnen, maar een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg."
Let op: de film is Engels gesproken en Engels ondertiteld.
Tijdschema 7 april:
19.30 uur | Start filmcollege |
20.30 uur | Pauze |
21.00 uur | Where the Buffalo Roam (Camera 5) |
22.39 uur | Einde |