Raak mij aan! Touch me!

Kinderboekenweek 2023 vieren we bij ons thuis!

Kom naar de bibliotheek bij jou in de buurt en ontdek alle vormen van ‘thuis' zijn. Knutsel jouw eigen kamer in een levensgroot poppenhuis en spiek achter alle deurtjes om te zien hoe het er bij anderen aan toe gaat. Als je in een ruimteschip zou mogen wonen, hoe ziet die er dan uit? Bouw hem! Of ga op stickerspeurtocht langs de wijken. Leuk voor kinderen vanaf 6 jaar.

Hieronder zie je wanneer de tour in de bibliotheek bij jou in de buurt is. Scroll nog iets verder naar beneden voor meer informatie over de activiteiten. 

Agenda

Er zijn (nog) geen nieuwe data ingepland voor Kinderboekenweek Tour.

Bij jou thuis

Welke kleur heeft jouw kamer? Heb je papa's, mama's, halfbroers, stiefzussen en hoeveel? Is je kamer paars, groen of geel? En wat eten jullie als het feest is?  

Tijdens de Kinderboekenweek werken we samen aan een levensgroot poppenhuis waarin jij je eigen kamer mag knutselen en achter alle deurtjes mag spieken om te kijken hoe het er bij andere kinderen thuis aan toe gaat. 

Bij jou thuis

Stickerspeurtocht

Tijdens de hele Kinderboekenweek en in de herfstvakantie kan je in elke wijk een superleuke stickerspeurtocht doen. Vraag naar deze speurtocht bij de medewerker van de bibliotheek en zoek alle 8 stickers. Je speurt de stickers op door vragen te beantwoorden. Is het boekencitaat waar of niet waar? Weet jij ze alle 8 te verzamelen?

Stickerspeurtocht

Ruimteschip bouwen

Als je nou niet meer op deze aarde kan wonen en met een ruimteschip op zoek gaat naar nieuwe planeten, ben je best wel even onderweg. Hoe wil je dan dat jouw ruimteschip, jouw nieuwe huis, eruit komt te zien? Samen met Harry Arling (bekend van zijn Kosmotroniks) creëer jij je eigen ruimteschip. Wie weet wil je wel voor altijd blijven reizen!

Ruimteschip bouwen

Kinderboekenweek

Bij mij thuis | 4 t/m 15 okt

Benieuwd hoe het er bij anderen thuis aan toe gaat? Kom erachter tijdens de Kinderboekweek! Samen vieren we thuis in alle vormen. Hoe is het bij jou thuis?

Kinderboekenweek

Vanzelf kidsactiviteiten in je inbox? >

Vanzelf kidsactiviteiten in je inbox? >