Raak mij aan! Touch me!

In de cursus Digivitaler leer je alles over het maken van online huisarts afspraken, het online bestellen van herhaalrecepten en meer.

Inhoud van de cursus
Steeds vaker verloopt het contact met de huisarts of het ziekenhuis via je smartphone, tablet of computer. Dit is handig want het kost minder tijd en je hebt altijd en overal toegang tot jouw gegevens. Getrainde medewerkers helpen jou om je gezondheid en zorg te regelen met de computer, tablet of smartphone. Tijdens de cursus ga je zelf heel praktisch aan de slag met oefeningen.

Je leert bijvoorbeeld:  

  • Gebruik te maken van belangrijke en betrouwbare medische websites, zoals: apotheek.nl, thuisarts.nl en donorregister.nl
  • Gebruik te maken van gezondheidsapps. 
  • Gebruik te maken van patiĆ«ntenportaal van het ziekenhuis en van de huisarts.
  • Gebruik te maken van het videoconsult. 

Praktische informatie
De cursus bestaat uit twee bijeenkomsten van drie uur. Je maakt gebruik van de computers van het Forum, waarbij je in een veilige omgeving werkt. Voor de cursus is het nodig dat je al wel enige ervaring hebt met computers en internet. Heb je nog geen ervaring? Kijk dan eens bij onze cursus Klik & Tik.

Beijumdonderdag 16 en 23 mei 202409.30 - 12.30 uurForumbibliotheek BeijumYpemaheerd 42, Groningen
Harenvrijdag 31 mei en 7 juni 202409.30 - 12.30 uurForumbibliotheek Haren, DickensroomBrinkhorst 3, Haren

Wil je meedoen met de cursus? Mail dan uiterlijk een week van te voren naar sociaaldomein@forum.nl of vul het formulier in via onderstaande knop. We nemen dan contact met je op. Of bel met 050 368 36 83

De cursus bestaat uit meerdere bijeenkomsten. Je wordt voor alle dagen aangemeld. 
Je bent van harte welkom!

Agenda

Donderdag 16 mei
09:30 tot 12:30
Bibliotheek Beijum
Bibliotheek Beijum
Vrijdag 31 mei
09:30 tot 12:30
Bibliotheek Haren
Dickensroom

Misschien vind je dit ook leuk

Klik & Tik Klik & Tik

Klik & Tik

Leer zoeken met een zoekmachine, digitale formulieren invullen, e-mailen en programma's downloaden. Deze cursus is gratis.

vr 19 apr van 10:00 tot 12:00
Inloopspreekuur: eerste hulp bij smartphone, tablet, laptop en computer Inloopspreekuur: eerste hulp bij smartphone, tablet, laptop en computer

Inloopspreekuur: eerste hulp bij smartphone, tablet, laptop en computer

Medewerkers van SeniorWeb proberen je te helpen, zodat je het in het vervolg zelf kunt doen.

vr 19 apr van 10:00 tot 12:00
DigiD, wat kan ik ermee? DigiD, wat kan ik ermee?

DigiD, wat kan ik ermee?

Leer stap voor stap hoe je handig en veilig informatie kunt vinden en hoe je digitaal iets bij de overheid regelt.

wo 1 mei van 10:00 tot 12:00