In een kleine Marokkaanse bakkerij opent weduwe Abla langzaam haar hart voor Samia, de ongehuwde, zwangere jonge vrouw die ze in huis neemt.
Dankzij het aandringen van haar achtjarige dochter stemt weduwe Abla er met frisse tegenzin mee in om de jonge Samia, zwanger en ongehuwd, tijdelijk in huis te nemen. Binnen de muren van het kleine appartement en Abla's aangelegen bakkerij ontluikt een band tussen de drie zeer verschillende vrouwen in dit even bescheiden als indringende speelfilmdebuut.
Het is zeker niet de eerste deur waar Samia aanbelt. En ook Abla wil deze jonge, zwangere vrouw die plompverloren om hulp vraagt eigenlijk direct wegsturen. Maar dat is buiten Abla's achtjarige dochter Warda gerekend. Vooruit dan: ze zal deze verloren ziel enkele nachten onderdak geven.
In dit even bescheiden als empathische regiedebuut is direct duidelijk dat de levens van de twee vrouwen zijn getekend door de patriarchale Marokkaanse maatschappij. Samia, ongehuwd en zwanger, is ergens voor op de vlucht, op de straten van Casablanca. En voor Abla, weduwe en alleenstaande moeder, zijn haar bescheiden woning en de aangelegen bakkerij die ze uitbaat haar fort, dat bescherming biedt tegen de buitenwereld.
Agenda
Er zijn (nog) geen nieuwe data ingepland voor Adam.